PEER REVIEW – KVALITA ŠKOLY- nástroj podporujúci zabezpečovanie kvality odborného vzdelávania
Postup vzájomného hodnotenia je v súlade so Spoločným rámcom zabezpečovania kvality (Common Quality Assurance Framework - CQAF) vytvorenom odbornou pracovnou skupinou pre kvalitu v oblasti odborného vzdelávania a prípravy a schválenom Európskou radou v roku 2004 a Európskeho referenčného rámca zabezpečovania kvality (EQAVET) prijatého rozhodnutím Európskej rady v roku 2009.
Vzájomné hodnotenie sa môže v tomto rámci uplatňovať ako nová metóda pre zabezpečovanie a zlepšovanie kvality. Môže sa používať k rozšírenému internému hodnoteniu aj k externému sledovaniu kvality poskytovania OVP_ odborného vzdelávania a prípravy.
Vzájomné hodnotenie pozostáva:
z prípravnej fázy, pripravila sa sebahodnotiaca správa r. 2020, spracoval sa časový plán hodnotenia a pripravili sa opatrenia pre hodnotiacu návštevu v našej škole.
V druhej fáze sa uskutočnila hodnotiaca návšteva v januári 2024, ktorá je kľúčovou aktivitou vzájomného hodnotenia.
Tretia fáza po hodnotiacej návšteve je vydanie záverečnej správy zo vzájomného hodnotenia (január 2024).
Štvrtá fáza je dôležitá pre zlepšovanie poskytovania odborného vzdelávania a prípravy a rozvoj organizácie, realizácia zlepšovania plánov v praxi. Výsledky a odporúčania zo vzájomného hodnotenia sa prenášajú do konkrétnych aktivít zameraných na zlepšenie. Na základe odporúčaní sa vypracuje akčný plán a zabezpečí jeho plnenie (september 2024).
Koordinátor kvality: Ing. Emília Bošiaková Šestáková
Vedúca TEČ